مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 12:502023-09-12بين الملل

سفیر ایران در قطر: در مراحل نهایی اجرای توافق تبادل با آمریکا هستیم


در مراحل نهایی اجرای توافق تبادل با آمریکا هستیم - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پس از توافق اخیر بین ایران و آمریکا در خصوص آزاد شدن دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی و همچنین تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا، روز یکشنبه اخباری درباره جزییات این توافق منتشر شد.

در همین ارتباط ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه 20 شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در این باره گفت: موضوع رفع انسداد از دارایی های مالی ایران و موضوع تبادل زندانیان دو موضوع جدا از هم هستند و ماهیت آنها متفاوت است.

در موضوع تبادل زندانیان همواره اعلام کردیم با توجه به ماهیت انسانی موضوع، آمادگی داریم بحث تبادل زندانیان را انجام دهیم و این موضوع مدت ها قبل می توانست رخ دهد اگر طرف آمریکایی همکاری می کرد و این را به موضوع دیگر از جمله برجام ارتباط نمی داد.

کنعانی گفت: خوشبین هستیم که موضوع تبادل زندانیان بر مبنای تفاهمی که انجام شد ان شاءالله در آینده کوتاه نزدیک صورت بگیرد.

در مورد رفع انسداد مالی و وصول دارایی های مالی ایران نیز براساس تفاهم صورت گرفته و روند اقداماتی که تا اکنون شاهد بودیم، امیدواریم طی روزهای آینده این انتقال به صورت کامل صورت بگیرد و جمهوری اسلامی ایران به دارایی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر ایران در قطر: در مراحل نهایی اجرای توافق تبادل با آمریکا هستیم

سفیر ایران در قطر: در مراحل نهایی اجرای توافق تبادل با آمریکا هستیم