مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 16:252023-08-28اجتماعي

خوزستان عاری از بیماری AHPND در مزارع پرورش میگو


با انجام اقدامات پیشگیرانه وسیع در مراکز تکثیر و پرورش میگو، بروز بیماری AHPND در استان مشاهده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ناصر عسکری فرد ضمن اشاره به رخداد بیماری AHPND و ایجاد تلفات و خسارت در مزارع پرورش میگو استان های هرمزگان و بوشهر بیان کرد: تا کنون با انجام اقدامات پیشگیرانه وسیع و مراقبت های فعال و شبانه روزی کارشناسان اداره کل دامپزشکی خوزستان در مراکز تکثیر و پرورش میگو، بروز بیماری AHPND در سطح استان مشاهده نشده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم پرورش دهندگان نیز اصول بهداشتی و امنیت زیستی را در مزارع خود بیشتر رعایت کنند تا ریسک خطر بروز بیماری را کاهش دهند.

عسکری فرد در تشریح اقدامات بهداشتی انجام شده اظهار کرد: از ابتدای فصل تکثیر و پرورش میگو در سال جاری تاکنون تعداد 380 مورد بازدید میدانی از مزارع استان به ویژه منطقه چوئبده آبادان توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان و اداره دامپزشکی آبادان و 230 مورد نمونه برداری و آزمایش PCR از سطح مزارع تکثیر و پرورش میگو برای ردیابی بیماری انجام شده که تاکنون مورد مثبت بیماری گزارش نشده است.

وی گفت: دوره های آموزشی و توجیهی متعددی برای پرورش دهندگان میگو برگزار شده و الزامات بهداشتی و قرنطینه ای مورد رصد و پایش قرار گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوزستان عاری از بیماری AHPND در مزارع پرورش میگو

خوزستان عاری از بیماری AHPND در مزارع پرورش میگو