مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 12:202023-09-02اقتصادي

کاهش تراز آب زیرزمینی در آذربایجان غربی/تاسیسات آبی فرسوده هستند


تغییر اقلیم، استمرار خشکسالی و کاهش 0.

43متری تراز آبخوان ها مدیریت منابع آبی آذربایجان غربی را با چالش جدی مواجه کرده است.

- خبرگزاری مهر -گروه استان ها- سکینه اسمی: آذربایجان غربی از استان های پرآب کشور بود که این روزها هیچ اثری از آن وجود ندارد، حتی وضع بدتر هم شده و کمبود آب به سفره های زیرزمینی این استان به ویژه در منطقه شمال رسیده و نوعی مرگ پنهان برای زمین در این استان اتفاق افتاده که باید برای احیای آن همه تلاش خود را انجام دهیم.

آذربایجان غربی در سال های نه چندان دور عنوان یکی از استان های پرآب کشور را یدک می کشید، امروز با کاهش سطح تراز آب های زیرزمینی به مرحله هشدار رسیده است.

اما از حدود 15 سال پیش، رفته رفته سطح آب های زیرزمینی در آذربایجان غربی، شروع به فرورفتن به عمق های پایین تر کرد و دیگر با ابزار معمولی امکان کندن چاه نبود و کشاورزان که بعضی از اوقات برای آبیاری مزارع و بازارها مشکل داشتند، دست به دامن تجهیزات پیشرفته تر شدند.

این عمق روزانه افزایش یافت و تجهیزات نیز روز به روز، عمق بیشتری را برای رسیدن به آب در آذربایجان غربی می کندند تا شاید زمین های کشاورزی، کمی سیراب تر شوند.

در این میان، کاهش بارش و سطح آب های روان نیز مزید بر علت پایین رفتن آب های زیرزمینی شد و تغذیه مناسبی برای این آب ها شکل نگرفت که سبب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تراز آب زیرزمینی در آذربایجان غربی/تاسیسات آبی فرسوده هستند

کاهش تراز آب زیرزمینی در آذربایجان غربی/تاسیسات آبی فرسوده هستند