مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 19:102023-09-13سياسي

دعوت ایران از عربستان برای ثبت یک میراث مشترک


ایران پرونده ضیافت افطاری را برای اجلاس بعدی میراث ناملموس یونسکو درنظر گرفته و با سه پرونده کاروانسراها، منظر فرهنگی ماسوله و الحاق جنگل دیزمار به هیرکانی در چهل و پنجمین کمیته میراث فرهنگی یونسکو در ریاض شرکت کرده است.

- معاون میراث فرهنگی از عربستان سعودی برای پیوستن به پرونده پیشنهادی ایران برای ثبت میراث ناملموس ضیافت افطاری دعوت کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی دارابی که برای حضور در چهل وپنجمین کمیته میراث جهانی یونسکو به عربستان سفر کرده است در دیدار راکان الطوق، دستیار ویژه وزیر فرهنگ عربستان سعودی و احمد بن عبدالعزیز البلیهد، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در عربستان، بر آمادگی ایران برای گسترش فعالیت های مشترک فرهنگی، توسعه گردشگری و انجام اقدامات مشترک در حوزه میراث فرهنگی از قبیل تهیه پرونده های مشترک ثبت جهانی میراث فرهنگی ناملموس تاکید کرد.

  قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این دیدار با اشاره به پرونده پیشنهادی ایران برای ثبت جهانی میراث ناملموس ضیافت افطاری ، از عربستان سعودی برای پیوستن به این پرونده دعوت کرد.

  دارابی گفت: ضیاف افطار، میراث بسیار ارزشمند و مشترک میان تمام مسلمانان است که سنتی حسنه از پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص)  است که برای ما مسلمانان به یادگار مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت ایران از عربستان برای ثبت یک میراث مشترک

دعوت ایران از عربستان برای ثبت یک میراث مشترک