مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 12:302023-09-21پزشكي

آلزایمر؛ چالش آینده کشور/ چاقی و دیابت؛ عوامل خطر ابتلا به آلزایمر


درمانی در سالهای اخیر و افزایش امید به زندگی در کشور، میزان ابتلا به برخی از بیماریهای طبی خصوصا بیماریهای مغزی هم افزایش یافته است.

- آلزایمر؛ چالش آینده کشور/ چاقی و دیابت؛ عوامل خطر ابتلا به آلزایمر ایسنا/یزد علیرغم ارتقای خدمات بهداشتی-درمانی در سالهای اخیر و افزایش امید به زندگی در کشور، میزان ابتلا به برخی از بیماریهای طبی خصوصا بیماریهای مغزی هم افزایش یافته است.

رضا بیدکی متخصص روانپزشکی در این زمینه گفت: از مهمترین و شایع ترین بیماریهای قرن کنونی می توان به آلزایمر اشاره کرد که جزء بیماریهای دمانس(زوال عقل) است.

وی افزود: دمانس یا زوال عقل از بیماریهای عصبی پیش رونده مغزی است که سلولهای عصبی یا مغزی که قسمتی از آنها مربوط به حافظه است در اثر رسوب مواد سمی از بین می روند.

بیدکی با بیان این که دمانس یا زوال عقل شامل بیماریهای دیگری هم هست که مهمترین آن بیماری آلزایمر است، اظهار کرد: در این بیماری، حافظه از دست می رود و پس از آن یک سری از اعمال مغزی مانند پیدا کردن مسیر و موقعیت،نامیدن اشیاء،شناسایی چهره ها،انجام برخی فعالیت های روزمره و تقلید برخی از کارها به تدریج دچار اختلال می شود و به صورت علائم بی قراری، اضطرار، توهم، هذیان و بدبینی، مشکل خواب و بی خوابی بروز می یابد و در مراحل پیشرفته تر باعث تغییرات شخصیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلزایمر؛ چالش آینده کشور/ چاقی و دیابت؛ عوامل خطر ابتلا به آلزایمر

آلزایمر؛ چالش آینده کشور/ چاقی و دیابت؛ عوامل خطر ابتلا به آلزایمر