مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 13:402023-09-02بين الملل

تهدید کره جنوبی به کشاندن ژاپن به سازمان ملل بابت تخلیه فاضلاب اتمی


کره جنوبی هشدار داد که اگر ژاپن برنامه اولیه خود را درخصوص تخلیه پساب هسته ای تصفیه شده نیروگاه هسته ای تخریب شده فوکوشیما دنبال نکند، این مسئله را به سازمان ملل خواهد کشاند.

- کره جنوبی هشدار داد که اگر ژاپن برنامه اولیه خود را درخصوص تخلیه پساب هسته ای تصفیه شده نیروگاه هسته ای تخریب شده فوکوشیما دنبال نکند، این مسئله را به سازمان ملل خواهد کشاند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این هشدار پس از آن اعلام شد که ژاپن به رهاسازی فاضلاب تصفیه شده از نیروگاه اتمی فوکوشیما به دریا اقدام کرد و سئول خواستار گفت وگو درخصوص تاثیرات احتمالی این اقدام بر روی محیط دریا شد اما ژاپن چنین درخواستی را رد کرد.

یونهاپ به نقل از پارک سونگ-هون معاون وزیر امور مربوط به اقیانوس ها در کره جنوبی گفت: دولت در حال بررسی جزییات و استراتژی های مربوط به گفت وگوهای احتمالی است.

اگر ژاپن برنامه اولیه خود را درخصوص تخلیه پساب هسته ای تصیفه شده فوکوشیما دنبال نکند، ما قویا به سازمان بین المللی دریانوردی و یا دیگر نهادهای بین المللی شکایت می کنیم.

انتظار می رود سازمان بین المللی دریانوردی ، نهاد وابسته به سازمان ملل متحد نشستی را ماه آینده میلادی در لندن برگزار کند اما معلوم نیست که آیا درباره این موضوع گفت وگو خواهد کرد یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید کره جنوبی به کشاندن ژاپن به سازمان ملل بابت تخلیه فاضلاب اتمی

تهدید کره جنوبی به کشاندن ژاپن به سازمان ملل بابت تخلیه فاضلاب اتمی