مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 14:152023-08-29اجتماعي

نکات ضروری برای پیشگیری و مقابله با گرمازدگی در راهپیمایی اربعین


رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان نکات ضروری برای پیشگیری و مقابله با گرمازدگی در راهپیمایی اربعین، گفت: زائران از تردد در ساعات گرم روز خودداری کنند.

- ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح نکات ضروری برای پیشگیری و مقابله با گرمازدگی در پیاده روی اربعین حسینی پرداخت و اظهار کرد: اولین نکته مهم خودداری از تردد در ساعات گرم روز است که به طور معمول ساعت یازده صبح تا حدود ساعت 17 بعدازظهر گرمای هوا در اوج خود قرار دارد و توصیه می شود افراد در این ساعات به صورت جد از پیاده روی در فضای باز خودداری کنند.

وی افزود: زوار اربعین حسینی نیز ساعت حرکت خود را به اوایل صبح موکول کرده و یا پیاده روی شبانه داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: افراد همچنین برای حفاظت از سر و صورت باید کلاه و عینک همراه داشته باشد یا اینکه می توانند یک پارچه را مرطوب کرده و روی سر و صورت خود بیندازند تا دچار گرمازدگی نشوند.

شکیبا در خصوص استفاده از نوشیدنی های گرم مانند چای در پیاده روی اربعین هشدار داد و بیان کرد: مصرف نوشیدنی ها گرم حرارت بدن را افزایش داده و احتمال گرمازدگی را افزایش می دهد بنابراین توصیه می شود زوار به جای چای از نوشیدنی های خنک مانند خاکشیر و شربت آبلیمو و … استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکات ضروری برای پیشگیری و مقابله با گرمازدگی در راهپیمایی اربعین

نکات ضروری برای پیشگیری و مقابله با گرمازدگی در راهپیمایی اربعین