مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 13:202023-09-12حوادث

تصاویر شخصی خود را به هیچ وجه برای دوستان مجازی ارسال نکنید


رییس پلیس فتا خوزستان از شهروندان خواست به هیچ وجه تصاویر خصوصی خود را برای افرادی که از طریق مجازی دوست شده اند، ارسال نکنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، علی حسینی رییس پلیس فتا خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مواردی که بار ها مشاهده شده است، تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شهروندان به ویژه دختران نوجوان و جوان در فضای مجازی جهت سوءاستفاده با انگیزه مطامع جنسی و مالی توسط سودجویان سایبری است.

وی افزود: شیادان سایبری با مهندسی اجتماعی و ضمن عنوان طرح دوستی، اعتماد کاربران به ویژه دختران نوجوان و جوان را به دست می آورند.

این مجرمان در ادامه با وعده های ازدواج و ملاقات حضوری، درخواست تصاویر خصوصی آنها را جهت آشنایی بیشتر می نمایند.

در نهایت پس از دریافت تصاویر قربانی، فرد مجرم به ناگاه چهره عوض کرده و با تهدید قربانی، از او درخواست های نامشروع می کند.

رییس پلیس فتا خوزستان گفت: کاربران بدانند که ارسال تصاویر خصوصی خود برای افراد غریبه که از طریق فضای مجازی با آنها آشنا شده اند، مساوی با ریختن آبروی خود و خانواده آنها است.

 حسینی ضمن اخطار به شیادان سایبری هشدار داد که حفظ آبروی شهروندان خط قرمز پلیس فتا است و با متخلفینی که اقدام به تهدید هموطنان در فضای مجازی می کنند، با جدیت برخورد و به چنگال عدال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصاویر شخصی خود را به هیچ وجه برای دوستان مجازی ارسال نکنید

تصاویر شخصی خود را به هیچ وجه برای دوستان مجازی ارسال نکنید