مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 16:102023-09-19پزشكي

مواظب افسردگی پاییزی باشید!


این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به این که به طور کلی انواع بیماری ها، که اختلالات روان هم از این قاعده مستثنی نیست، تاریخ دقیق شروع و یا سن خاصی ندارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، یک متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که با شروع پاییز و کوتاه تر شدن طول روز و کمتر شدن نور خورشید احتمال ابتلا به افسردگی افزایش می یابد گفت: تغییرات خلق مستقیما به تغییرات فصلی مرتبط است.

دکتر جمال شمس با بیان این که در برخی از فصول سال به دلایل نامعلوم ممکن است خلق برخی از افراد دستخوش تغییراتی شود، اظهار کرد: افسردگی فصلی اختلالی است که معمولا با تغییر فصل به بالاترین میزان خود می رسد.

وی افزود: به طور کلی افسردگی فصلی نوعی اختلال است که در آن فرد در دیگر زمان های سال شرایطی عادی دارد، ولی در فصلی خاص احساس اضطراب و افسردگی می کند.

شمس با اشاره به این که تابش نور خورشید و ساعت بیولوژیکی بدن که تنظیم کننده ترشح هورمون ها است، می تواند خلق وخو و خواب را تحت تاثیر قرار دهد، تاکید کرد: افرادی که با تغییر فصل دچار افسردگی می شوند، به هر میزان نور بیشتری دریافت کنند زودتر از افسردگی و تنگی خلق رهایی می یابند.

عضو هیئت علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: خلق 11 درصد از عموم مردم با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا کاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواظب افسردگی پاییزی باشید!

مواظب افسردگی پاییزی باشید!