مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 13:302023-09-19اقتصادي

صادرات یک میلیارد دلاری دانش بنیان ها در سال گذشته/تصویب بسته صادراتی دانش بنیان ها


رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از صادرات بین 600 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: برای توسعه بازار این شرکت ها بسته صادراتی دانش بنیان ها در صندوق به تصویب رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد صادق خیاطیان در حاشیه بازدید از پاویون شرکت های دانش بنیان نمایشگاه ایران پلاست و رونمایی از یک محصول دانش بنیان در جمع خبرنگاران گفت: صنعت پلیمر و پلاستیک یکی از صنایع پیشرو در کشور محسوب می شود و سابقه 20 ساله ای که در صنعت پتروشیمی داریم، صنعت پلیمر به عنوان پایین دست صنعت پتروشیمی به شمار می رود.

وی افزود: اگر بخواهیم زنجیره ای از صنعت پتروشیمی ترسیم کنیم، به ترتیب صنعت پتروشیمی و صنعت میانی و در نهایت صنایع تکمیلی قرار دارد، ولی ارزش افزوده ای که در بخش میانی و تکمیلی وجود دارد، بسیار بیشتر از صنعت پتروشیمی شیمی و مواد خام است.

خیاطیان ادامه داد: از سوی دیگر صنعت میانی پتروشیمی جایی است که فناوری حرف اول را می زند و اگر شرکت های دانش بنیان نقش بیشتری در بخش های میانی و تکمیلی صنعت پلاستیک و پلیمر ایفا کنند، شاهد ارزش افزوده بیشتری خواهیم بود و بازار صادراتی بهتری را فراهم خواهیم کرد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه یکی از ماموریت های ما در این صندوق، رفع گلوگاه ها و تکمیل زنجیره صنعت است، یادآور شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات یک میلیارد دلاری دانش بنیان ها در سال گذشته/تصویب بسته صادراتی دانش بنیان ها

صادرات یک میلیارد دلاری دانش بنیان ها در سال گذشته/تصویب بسته صادراتی دانش بنیان ها