مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 10:452023-09-17سياسي

مهمترین اعمال روز اول ماه ربیع الاول


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یکی از مناسبت های بسیار مهم در روز اول ماه ربیع الاول، آغاز هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه است و در شب اول این ماه نیز که به لیله المبیت مشهور است، - روز اول ماه ربیع الاول یکی از روز های مهم از منظر معنوی است که اعمالی مانند روزه، صدقه و شاد کردن مؤمنان در این روز توصیه شده است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یکی از مناسبت های بسیار مهم در روز اول ماه ربیع الاول، آغاز هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه است و در شب اول این ماه نیز که به لیله المبیت مشهور است، حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) در اقدامی شجاعانه بر بستر پیامبر(ص) خوابیدند تا جان آن حضرت از حمله کافران مکه در امان بماند.

در چنین شرایطی آیه شریفه وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبادِ؛ بعضی از مردم (باایمان و فداکار) جان خود را در برابر خشنودی خدا می فروشند و خداوند نسبت به بندگان مهربان است نازل شد.

در عین حال ماه ربیع الاول به عنوان بهار ماه ها شناخته می شود به این دلیل که درهای رحمت بر روی بندگان باز است و طبق روایت های مستند، برکات الهی بر بندگان خدا فرو می ریزد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین اعمال روز اول ماه ربیع الاول

مهمترین اعمال روز اول ماه ربیع الاول