مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 15:152023-09-17اقتصادي

پیش بینی برداشت 200 هزار تن چغندرقند از مزارع نهاوند


مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: پیش بینی می شود امسال از اراضی شهرستان نهاوند 200 هزار تن چغندرقند برداشت و تحویل کارخانه های قند شود.

- ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: پیش بینی می شود امسال از اراضی شهرستان نهاوند 200 هزار تن چغندرقند برداشت و تحویل کارخانه های قند شود.

علی مروت امیری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: 2592 هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به کشت چغندرقند اختصاص یافته که پیش بینی ما این است از این میزان، 200 هزار تن محصول برداشت و تحویل کارخانه های قند شود.

وی در ادامه به برداشت 1200 تن کلزا در شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در سال زراعی جاری میزان کشت کلزا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه برابر شد که از این میزان، بیش از 1200 تن کلزا برداشت شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند تصریح کرد: در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت کلزا در نهاوند 100 هکتار بود که در سال زراعی جاری این میزان به 314 هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه تمام محصول برداشت شده توسط کارخانه روغن نهاوند خریداری شده است، اضافه کرد: با توجه به سودمند بودن کشت کلزا برای کشاورزان و شرایط مساعد منطقه برای توسعه این کشت، امسال به دنبال آن هستیم در صورت ایجاد شرایط لازم، سطح زیرکشت کلزا را به 1000 هکتار برسانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 200 هزار تن چغندرقند از مزارع نهاوند

پیش بینی برداشت 200 هزار تن چغندرقند از مزارع نهاوند