مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 10:102023-08-23پزشكي

مصرف غذای گیاهی خطر ابتلا به بیماری های متابولیک را کاهش می دهد


اصفهان_ عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف غذاهای گیاهی سالم در مبتلایان به چاقی و اضافه وزن، 15 درصد خطر بیماری های متابولیک را کاهش می دهد.

- پروانه صانعی در گفت وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با طرح تحقیقاتی بررسی ارتباط بین رژیم های غذایی بر پایه گیاهی و وضعیت سلامت متابولیک در نوجوانان ایرانی دارای اضافه وزن و چاقی اظهار داشت: این طرح تحقیقاتی در سال 1400 روی 203 نوجوان 13 تا 18 ساله که به روش تصادفی انتخاب شدند، انجام و مشخص شد که چاقی و اضافه وزن تنها علت و پیش زمینه بیماری های متابولیک نیست.

وی ادامه داد: در صورتی که افراد چاق و دارای اضافه وزن سبک زندگی سالم داشته باشند و غذای کامل از جمله گندم و غلات کامل، میوه و سبزی و مغزیجات و حبوبات را در برنامه غذایی خود قرار دهند و به عبارت دیگر میوه ها را به جای آب میوه ها مصرف و از سبزیجات خام و پخته شده استفاده و آجیل خام را جای آجیل بو داده قرار بدهند، کمتر مبتلا به بیماری های متابولیک خواهند شد.

عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در این تحقیق فرضیه مبنی بر اینکه چاقی تنها عامل بیماری های متابولیک می شود، رد شد و می توان گفت دریافت های غذایی ناسالم همچون مصرف قند و شکر و شیرینی و آب میوه های صنعتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف غذای گیاهی خطر ابتلا به بیماری های متابولیک را کاهش می دهد

مصرف غذای گیاهی خطر ابتلا به بیماری های متابولیک را کاهش می دهد