مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 16:152023-08-27اقتصادي

کاهش 63 درصدی قاچاق دارو


رییس سازمان غذا و دارو شرایط دارویی کشور را پایدار و مطلوب دانست و گفت: 700 میلیون دلار برای خرید دارو حواله شده و 12 هزار میلیارد تومان نیز به سازمان های بیمه گر تخصیص یافته تا به داروخانه ها پرداخت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سید حیدر محمدی روز همایش روز داروساز که در ستاد وزارت بهداشت برگزارشد، افزود: امروز 99 درصد داروها در کشور تولید می شود و رشد چهار برابری در صادرات اقلام دارویی در دولت سیزدهم را داشتیم.

وی اظهار داشت: سعی داریم با ارتقای تامین و تولید مواد اولیه دارویی، میزان صادرات دارویی را به 200 میلیون دلار ارتقا دهیم.

محمدی گفت: مواد اولیه زنجیره مقدم تر از تولید دارو است و از سوی دیگر یکی از عاملترین زنجیره ها، توزیع دارو که از مفاخر ما بوده را کامل کردیم.

وی با بیان اینکه14 هزار و 500 داروخانه در کشور داریم، افزود: تامین نقدینگی و ارز از جمله مشکلاتی بود که در اوایل پاییز سال گذشته بوجود آمد و بخشی مربوط به تحریم های ظالمانه بوده که خوشبختانه مرتفع شد.

محمدی تصریح کرد: هنوز مشکلات مدنظر ما مرتفع نشده اما 700 میلیون دلار از اعتبارات ما حواله شده، 12 هزار میلیارد تومان نیز به سازمان های بیمه گر تخصیص یافت که به شرکت های دارویی پرداخت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 63 درصدی قاچاق دارو

کاهش 63 درصدی قاچاق دارو