مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 10:502023-09-13اجتماعي

«سوگواره پایتخت موکب ها» برگزار می شود


سوگواره پایتخت موکب ها به میزبانی استان خوزستان برای دومین سال متوالی در دو بخش مسابقه و میدانی برگزار شده و علاقمندان فرصت دارند تا 15 مهرماه آثار خود را ارسال کنند.

- سوگواره پایتخت موکب ها به میزبانی استان خوزستان برای دومین سال متوالی در دو بخش مسابقه و میدانی برگزار شده و علاقمندان فرصت دارند تا 15 مهرماه آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمیدرضا بهوندی -دبیر دومین سوگواره پایتخت موکب ها- درباره علت نامگذاری استان خوزستان به این نام با اشاره به وضعیت مرزهای دیگر گفت: مرز مهران یکی از شلوغ ترین مرزهای کشور در ایام اربعین است و ترددهای زیادی از این مرز انجام می شود.

همچنین مرزهای دیگری هم هستند که زائران از آنجا وارد خاک عراق می شوند ولی خوزستان دو مرز پرتردد شلمچه و چذابه دارد و ازسوی دیگر موکب های مستقر در مرز خوزستان مردمی تر هستند.

وی در توضیح مردمی بودن موکب های خوزستان اظهار کرد: اگر کمی به مرزهای پرتردد در ایام اربعین دقت شود، می بینیم دستگاه ها و ارگان های مختلف، به صورت مداوم مشغول ارائه خدمات در این مناطق هستند و خدمات و امکانات دولتی به طور عمده در این مرزها مستقر شده اند، اما سهم خدمات و نذورات مردمی در موکب های مستقر در استان خوزستان نسبت به فعالیت دستگاه های دولتی بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سوگواره پایتخت موکب ها» برگزار می شود

«سوگواره پایتخت موکب ها» برگزار می شود