مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 08:352023-09-12دانش

تولید نانو حامل دارو ضد رماتیسم مفصلی با قابلیت کاهش عوارض


محققان دانشگاه صنعتی اصفهان سیستم در فاز حیوانی، سامانه نانو حامل های دارویی بر پایه صمغ های طبیعی، عصاره چای و رویال ژل برای کاهش عوارض ناشی از داروهای ضد رماتیسم ارائه کردند.

- محققان دانشگاه صنعتی اصفهان سیستم در فاز حیوانی، سامانه نانو حامل های دارویی بر پایه صمغ های طبیعی، عصاره چای و رویال ژل برای کاهش عوارض ناشی از داروهای ضد رماتیسم ارائه کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پرستو کشتی آرا با بیان اینکه این تحقیقات با عنوان سنتز و شناسایی نانوسامانه هسته- پوسته بر پایه صمغ های طبیعی و شبکه پلی فنول (تانیک اسید) -طلا و ارزیابی کارایی آن بر سلول های مدل آرتریت روماتویید اجرایی شده است، گفت: این طرح به طور مشترک با همکاری پژوهشگاه رویان بوده و طی آن مطالعاتی در زمینه داروهای ضد التهابی اجرایی شد؛ چرا که این دسته از داروها، عوارض زیادی برای بیماران دارد.

وی آرتریت روماتویید یا روماتیسم مفصلی را بیماری التهابی سیستمیک مفاصل و در گروه بیماری های خود ایمنی مزمن دانست و ادامه داد: این بیماری باعث درد، تورم، خشکی و محدودیت حرکت مفاصل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نانو حامل دارو ضد رماتیسم مفصلی با قابلیت کاهش عوارض

تولید نانو حامل دارو ضد رماتیسم مفصلی با قابلیت کاهش عوارض