مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 15:052023-09-12پزشكي

افزایش بهره وری تحقیقات با تدوین شاخص های نوین ارزشیابی


رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) تاکید کرد: تدوین شاخص های نوین ارزشیابی به افزایش بهره وری تحقیقات در مطالعات بزرگ جمعیتی (کوهورت) می شود.

- رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) تاکید کرد: تدوین شاخص های نوین ارزشیابی به افزایش بهره وری تحقیقات در مطالعات بزرگ جمعیتی (کوهورت) می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی ضمن تاکید بر نقش بسزای مطالعات کوهورت در بهبود و ارتقاء سلامت کشور و کاهش بار بیماری ها در خصوص تدوین شاخص های نوین ارزشیابی عنوان کرد: به منظور افزایش بهره وری در تحقیقات سلامت، برنامه ریزی هایی در سطح معاونت تحقیقات و فناوری انجام شده است.

در کنار ماموریت گرایی به دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی یکی از برنامه هایی که می تواند منجر به بهره وری تحقیقات شود، تدوین شاخصهای نوین ارزشیایی است.

دکتر پناهی تصریح کرد: در همین راستا طبق تحلیلی که از مدل های ارزیابی در جهان و همچنین بومی سازی این مدل ها به عمل آمده نشانگر آن است که در مطالعات بزرگ جمعیتی ( کوهورت)، شاخص های ارزشیابی کوهورت ها در جهان در طول دهه اخیر تغییر کرده است و علاوه بر روش شناسی این مطالعات می توان بر سه اصل کشف (discovery)، توسعه (development) و ارائه/ کاربرد پذیری/ اثرگذاری (del


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بهره وری تحقیقات با تدوین شاخص های نوین ارزشیابی

افزایش بهره وری تحقیقات با تدوین شاخص های نوین ارزشیابی