مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 18:162023-09-18سياسي

راز عظمت شهریار چیست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی اظهار کرد: امروز روز ادب و فارسی، روز شهریار است؛ روزی که متعلق به هویت ادبی ایران است؛ آن هم در تبریز برگزار می شود و ما بر خود می بالیم که میزبان این همایش ملی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز همه فرهیختگان گرد هم آمدیم تا سالروز مرد بزرگ عرصه شعر و ادب فارسی و معاصر را گرامی بداریم، افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند شهریار یک شخصیّت نظیف و پاکیزه و دارای خصال برجسته اخلاقی بود.

یک انسان متواضع، حق پرست، پارسا، بسیار صمیمی و صادق؛ از جمله کسانی که کالای شعر خود را حاضر نیست به کسی بفروشد؛ این خیلی مهم است.

یعنی واقعاً نظیر شهریار کسی را نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مردم داری، شاهکارهای ادبی، تسلط به زبان فارسی و ترکی همه این ویژگی ها در استاد شهریار جمع شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیان دیگر فرمودند که در کنار هویت دینی اسلامی حفظ زبان و ادبیات فارسی دومین رکن انقلاب اسلامی است و شاعران نامدار آذربایجان همچون استاد شهریار جزو بزرگترین شعرای ادبی فارسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز عظمت شهریار چیست؟

راز عظمت شهریار چیست؟