مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 08:202023-09-09اقتصادي

کاشت 3 میلیون نهال در استان سمنان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کاشت و تولید سه میلیون نهال در این استان خبر داد.

- به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان پس از بازدید از ایستگاه پرورش نهال حسن آباد دامغان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سهم استان سمنان در طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور، تولید و کاشت 10 میلیون نهال به مدت چهار سال است.

وی ادامه داد: امسال توانسته ایم از تعهد کاشت 10 میلیون نهال سه میلیون نهال را تولید کنیم و قسمتی از تعهدات ملی و کشوری استان سمنان را در پاییز امسال عملیاتی خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه این میزان نهال در چهار نهالستان استان سمنان تولید شده است، افزود: در ایستگاه بیابان زدایی پرورش نهال حسن آباد دامغان نهال های مقاوم به گرما و کم آبی از جمله نهال هایی نظیر طاق، سنجد و توت را کاشته ایم.

مرادی حقیقی مهم ترین هدف اجرای طرح کاشت نهال را ایجاد فضای سبز، تولید اکسیژن، ترسیب کربن و مبارزه با بیابان زایی عنوان کرد و گفت: قصد داریم با کمک مردم در راستای حفاظت از عرصه های کشاورزی گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: به مشارکت کنندگان در اجرای طرح کاشت نهال این نوید را می دهم که ما این آمادگی را داریم عرصه های منابع ملی و طبیعی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت 3 میلیون نهال در استان سمنان

کاشت 3 میلیون نهال در استان سمنان