مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 09:202023-09-03اقتصادي

تولید بازدارنده های خوردگی در چاه های نفت


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند در قالب یک تحقیقاتی، بازدارنده های خوردگی در لوله های انتقال نفت را به تولید برسانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سیدمحمدرضا شجاع دانش آموخته مقطع دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح سنتز، شناسایی و بررسی عملکرد چارچوب های فلزی-آلی هیبریدی با مایعات یونی به عنوان بازدارنده های خوردگی در صنعت نفت گفت: تأمین سوخت، یکی از مسایل اساسی هر کشور بوده و انتقال ارزان و مطمئن آن مساله ای قابل تامل است.

وی افزود: از راه های سریع، مطمئن و پیوسته در انتقال مواد سوختی (نفت و گاز) استفاده از لوله کشی است که در این روش با پدیدهای به نام خوردگی مواجه هستیم؛ خوردگی یکی از مشکلات عمده در صنایع نفت و گاز به شمار می آید و به دنبال خوردگی، نشت مواد سوختی از لوله ها و تعمیر و بازسازی آن ها به روش های سنتی، علاوه برصرف وقت و هزینه زیاد آسیب های زیست محیطی فراوانی را خواهیم داشت.

شجاع عنوان کرد: هدف اصلی و نهایی در این پژوهش جلوگیری از خوردگی در صنعت نفت به ویژه در لوله های انتقال نفت با استفاده از انتخاب مواد بازدارنده ی مناسب بود.

این محقق اضافه کرد: در این تحقیق برای اولین بار با استفاده از مایعات یونی جدید با کمترین پایگاه داده (به عنوان بازدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بازدارنده های خوردگی در چاه های نفت

تولید بازدارنده های خوردگی در چاه های نفت