مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1402 ساعت 21:552023-09-22بين الملل

السودانی: آمریکا اگر خواستار رابطه با عراق است، باید به حاکمیت ما احترام بگذارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، بعدازظهر امروز (جمعه)، تأکید کرد که مبارزه با داعش باعث شد گفتمان فرقه گرایانه در عراق از بین برود.

- نخست وزیر عراق با تأکید بر لزوم احترام آمریکا به حاکمیت این کشور، گفت که تبعه های آمریکایی و انگلیسی در قضیه موسوم به سرقت قرن در عراق دست داشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، بعدازظهر امروز (جمعه)، تأکید کرد که مبارزه با داعش باعث شد گفتمان فرقه گرایانه در عراق از بین برود.

السودانی که در یک گفتگو در شورای روابط خارجی آمریکا حضور داشت، گفت: نمی پذیریم که هیچ طرف خارجی بخواهد فرآیند سیاسی را در عراق تغییر دهد.

رقابت در این فرآیند بر اساس مکانیزم های قانون اساسی است و این نشانه ثبات در نظام سیاسی به شمار می رود .

وی با بیان اینکه باید بین رابطه مثبت با کشور های همسایه و رابطه منفی که به سر حد مداخله می رسد، تفاوت قائل شد، خطاب به آمریکا گفت: همه کشور ها از جمله آمریکا، اگر خواستار رابطه با عراق هستند، باید به حاکمیت این کشور و اراده ملت آن احترام بگذارند .

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه برخی از گروه های سیاسی در عراق، با کشور های همسایه ارتباط دارند، تصریح کرد: بیشتر احزاب در انتخابات آینده، احز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

السودانی: آمریکا اگر خواستار رابطه با عراق است، باید به حاکمیت ما احترام بگذارد

السودانی: آمریکا اگر خواستار رابطه با عراق است، باید به حاکمیت ما احترام بگذارد