مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 شهریور 1402 ساعت 11:302023-09-15اقتصادي

جزییات پیشنهاد اتاق فکر مجلس برای دستمزد کارگران


چالش تعیین دستمزد برای هر دو طیف یادشده یعنی کارگر و کارفرما سبب شده نحوه تعیین دستمزد سالانه کارگران مورد انتقاد بازوی پژوهشی مجلس قرار بگیرد.

- جی پلاس؛ اقتصادنیوز نوشت: قدرت خرید خانوارهای ایرانی به دلیل تورم مزمن کاهش یافته و از این رو موضوع حداقل دستمزد در ایران در سالهای اخیر در حال تبدیل به چالشی جدی است.

از این رو، مرکز پژوهش های مجلس پیشنهاد اعمال تغییراتی در ساختار چانه زنی دستمزد را مطرح کرده است.

هرچند تعیین حداقل دستمزد یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه طیف گسترده ای از شهروندان ایرانی است اما در نقطه مقابل نیز در سالهای اخیر، تحریم های اقتصادی از یک سو و تورم از سوی دیگر، بر کسب وکار کارفرمای ایرانی هم موثر بوده و آنها تلاش می کنند که حداقل دستمزد به گونه ای تعیین شود که هزینه تمام شده کالاها و خدمات ارائه شده بیش از حد توان شان نباشد.

چالش تعیین دستمزد برای هر دو طیف یادشده یعنی کارگر و کارفرما سبب شده نحوه تعیین دستمزد سالانه کارگران مورد انتقاد بازوی پژوهشی مجلس قرار بگیرد؛ این مرکز با آسیب شناسی تعیین حداقل دستمزد در ایران اعلام کرده است که با وجود تلاش برای تعیین دستمزد براساس دو معیار تورم و هزینه معیشت در ساختار چانه زنی جهت حمایت از نیروی کار، اما این هدف محقق نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات پیشنهاد اتاق فکر مجلس برای دستمزد کارگران

جزییات پیشنهاد اتاق فکر مجلس برای دستمزد کارگران