مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 11:502023-09-10اجتماعي

پیام گوترش به اجلاس «مقابله با توفان» در تهران


دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به اجلاس مقابله با توفان های ماسه و گرد و غبار از کشورهای توسعه یافته خواست که منابع مالی و وعده ها برای اقدامات مربوط به تغییرات اقلیمی را محقق کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی ویدیویی به اجلاس مقابله با توفان های ماسه و گرد و غبار در تهران گفت: تاکنون بیش از 330 میلیون نفر تحت تأثیر توفان های گرد و غبار قرار گرفته اند و فعالیت های انسانی این توفان ها را تشدید می کند.

گوترش همچنین با هشدار نسبت به نقش انسان در تغیییرات اقلیمی افزود: فعالیت های انسانی زمین را تخریب می کند و اقلیم را تغییر می دهد؛ همچنین موجب خشکسالی، بیابان زایی و گرمایش سریع می شود که نتیجه آن توفان های گرد و غبار شدیدتر و پرتکرارتر است.

وی تأکید کرد: این توفان ها محصولات کشاورزی را از بین می برند، دام ها را می کشند و به صنعت و سلامت انسان آسیب می رسانند؛ اما اقدامات انسان ها می تواند به آرام تر شدن اوضاع کمک کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد لازمه رسیدن به این هدف را همکاری های بین المللی دانست و گفت: به همین دلیل است که ما بر افزایش حمایت و سرمایه گذاری برای بهبود سیستم های هشدار زودهنگام پافشاری می کنیم؛ ما باید با حمایت از کشاورزان در جهت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام گوترش به اجلاس «مقابله با توفان» در تهران

پیام گوترش به اجلاس «مقابله با توفان» در تهران