مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 08:402023-08-29بين الملل

زنگ خطری برای آینده / ایران در جذب سرمایه گذاری خارجی از رقبایش عقب افتاده است


در شرایطی که رقبای منطقه ای ایران رقابت نزدیکی برای جذب سرمایه خارجی بیشتر به منظور تقویت توان اقتصادی خود دارند، به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای و در پی آن تداوم تحریم های یکجانبه و غیرقانونی باعث شده است تا تهران امکان رقابت جدی در این زمینه نداشته باشد.

- پایگاه خبر ی جماران، محمدحسین لطف الهی: در شرایطی که رقبای منطقه ای ایران رقابت نزدیکی برای جذب سرمایه خارجی بیشتر به منظور تقویت توان اقتصادی خود دارند، به نتیجه نرسیدن مذاکرات احیای توافق هسته ای (برجام) و در پی آن تداوم تحریم های یکجانبه و غیرقانونی باعث شده است تا تهران امکان رقابت جدی در این زمینه نداشته باشد.

سال 2022 در حالی برای ایران آغاز شد که امیدهای زیادی برای احیای توافق سال 2015 و رفع تحریم ها وجود داشت و انتظار می رفت با برداشته شدن مانع تحریم ها و همچنین بهبود وضعیت اقتصاد جهانی پس از رهایی از کووید 19 سال های نسبتا بهتری از نظر سرمایه گذاری در انتظار اقتصاد ایران باشد.

آمارها نشان می دهد به رغم ادعای دولت در خصوص دستاوردها در این عرصه، ایران هنوز فاصله بسیار زیادی با رقبای منطقه ای و کشورهای همسایه دارد.

شروع جنگ اوکراین در فوریه 2022 که در پی آن بسیاری از اقتصادهای بزرگ دنیا با مشکلاتی جدی از جمله تورم مواجه شدند و همچنین بی نتیجه باقی ماندن مذاکرات احی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطری برای آینده / ایران در جذب سرمایه گذاری خارجی از رقبایش عقب افتاده است

زنگ خطری برای آینده / ایران در جذب سرمایه گذاری خارجی از رقبایش عقب افتاده است