مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 11:352023-09-18اقتصادي

5 سیاست تضمینی برای افزایش صادرات نفت ایران در تحریم


برجام به عنوان یک توافق ذاتا ناپایدار نمی تواند نسخه اصیلی در مواجهه با تحریم نفتی باشد، به خصوص اینکه در دوره اجرای برجام، لو رفتن شبکه فروش نفت ایران در شرایط تحریم منجر به افت غیرمتعارف رقم صادرات بعد از خروج آمریکا شد.

- سید احسان حسینی- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ایران به عنوان یک کشور نفتی که اقتصاد آن وابستگی زیادی به درآمدهای صادرات نفت و محصولات نفتی و توسعه صنعت نفت به عنوان لکوموتیو اقتصادی کشور دارد، از سال 90 با تحریم های نفتی آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه شده است و سالانه از مسیر توسعه فاصله می گیرد.

اینکه آیا ایران می تواند با مدل توسعه قطری و عربستانی به معنای خام فروشی محصولات هیدروکربوری و سرمایه گذاری درآمد حاصله در بخش های مختلف به توسعه دست یابد، موضوع مجزایی است اما آنچه مبرهن بوده، این است که تداوم جریان صادرات نفت و درآمدهای نفتی حداقل برای اداره کشور و تامین بودجه دولت ایران لازم و ضروری است.

*افزایش ناپایدار صادرات نفت با اجرای برجام راهکار اصیل مواجهه با تحریم نفتی چیست؟ شاید در ابتدای کار این پاسخ به ذهن متبادر شود که مذاکره با آمریکا و رفع تحریم ها راهکار صحیح برای افزایش صادرات نفت و درآمد نفتی ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 سیاست تضمینی برای افزایش صادرات نفت ایران در تحریم

5 سیاست تضمینی برای افزایش صادرات نفت ایران در تحریم