مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 11:052023-09-02پزشكي

مردان بیشترین جمعیت مبتلا به سرطان معده در اردبیل


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: استان اردبیل جزو سه استان مستعد در زمینه ابتلاء به سرطان معده در کشور شناخته شده است.

- فرهاد پورفرضی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: آمار سرطان به ازای هر 100 هزار نفر استخراج می شود که در استان اردبیل از هر 100 هزار نفر مرد 52 نفر و از هر 100 هزار زن 24 نفر مبتلا به سرطان معده هستند.

وی با اشاره به اینکه در کل جهان علت دقیقی بر ابتلاء به سرطان معده شناسایی نشده است، خاطرنشان کرد: استان اردبیل در کل سرطان ها رتبه 16 کشور و در ابتلاء به سرطان معده جز سه استان با بالاترین آمار ابتلاء شناسایی شده که نگران کننده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طبق بررسی های انجام شده که مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت نیز قرار گرفته است سه عامل عدم رعایت بهداشت فردی از سوی اشخاص، مصرف بالای نمک و مصرف بیش از حد سیگار دلایل اصلی ابتلاء به سرطان معده هستند به طوری که با عدم رعایت بهداشت فردی و و ورود نوعی باکتری عامل سرطان معده و گوارش فرد از 15 سالگی میزبان این باکتری در بدن شده و در سنین بالا به صورت سرطان بروز می دهد.

پورفرضی با بیان اینکه متأسفانه 70 درصد جمعیت مبتلا به این باکتری هستند، ادامه داد: عادت بد غذایی به ویژه مصرف بالای نمک در اردبیل سبب ابتلاء به انواع سرط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردان بیشترین جمعیت مبتلا به سرطان معده در اردبیل

مردان بیشترین جمعیت مبتلا به سرطان معده در اردبیل