مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 18:352023-09-17فرهنگي

کاروانسراهای فرسفج و تاج آباد جهانی شدند


کاروانسرای فرسفج در شهرستان تویسرکان و تاج آباد در شهرستان بهار جهانی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان در جریان چهل و چهارمین اجلاس یونسکو کاروانسرای فرسفج در تویسرکان و تاج آباد در شهرستان بهار ثبت جهانی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در این زمینه در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: 54 کاروانسرای کشور که در قالب یک پرونده برای ثبت جهانی به سازمان جهانی یونسکو معرفی شده بود، ثبت جهانی شد.

محسن معصوم علیزاده بیان کرد: با توجه به اینکه پرونده ثبت جهانی کاروانسراها از سال قبل مورد بررسی ارزیابان قرار گرفته بود، سرانجام امسال در اجلاس ریاض رای نهایی اخذ کرده و جهانی شد.

وی ضمن تبریک این رخداد مهم یادآور شد: امیدواریم بتوانیم ضمن نگهداری و حفظ این آثار ملی و جهانی همدان را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنیم.

* کاروانسرای فرسفج کاروانسرای شاه عباسی فرسفج در 20 کیلومتری مسیر تویسرکان به کنگاور و در مجاورت شهر فرسفج واقع شده است، این کاروانسرا محل استراحت کاروان هایی بوده که برای تجارت و سیاحت به غرب کشور می رفتند و یا به زیارت عتبات عالیات مشرف می شدند.

*کاروانسرای تاج آباد کاروانسرای تاج آباد یکی از کاروانسراهای منحصر به فرد عصر صفوی در روستای تاج آباد شهرستان بهار است و از معدود کاروان سرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسراهای فرسفج و تاج آباد جهانی شدند

کاروانسراهای فرسفج و تاج آباد جهانی شدند