مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 16:452023-08-28اقتصادي

در سفر رییس جمهور به عسلویه چه گذشت؟


«در حوزه نفت، جایی برای مستشاران خارجی نمی بینیم»، این بخشی از کلام قاطعانه رییس جمهور در آیین افتتاح فاز 11 پارس جنوبی بود؛ طرحی که از سال 1379 معطل شرکت های خارجی مانده بود و سرانجام پس از 23 سال طلسم آن به دست متخصصان داخلی شکسته شد تا امروز به گفته رییسی، - تابناک _ سیدابراهیم رییسی روز دوشنبه و در پنجمین روز از هفته دولت به منظور افتتاح عملیات تولید گاز از فاز 11 میدان گازی عظیم پارس جنوبی، به شهرستان عسلویه در استان بوشهر سفر کرد.

طرحی عظیم که از زمان حفر نخستین حلقه چاه در میدان مشترک پارس جنوبی در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی آغاز شد و امروز پس از 27 سال در دولت سیزدهم با بهره برداری از آخرین فاز آن تکمیل شد.

فاز 11، جنوبی ترین و مرزی ترین فاز میدان گازی پارس جنوبی به شمار می رود و از این لحاظ مهمترین فاز این میدان است چرا که در صورت عدم برداشت از آن، گاز به بخش های جنوبی مهاجرت خواهد کرد.

تکمیل این فاز بیش از دو دهه گرفتار بدعهدی سرمایه گذاران و متخصصان خارجی شرکت های بزرگی چون شل و توتال بود به طوری که حتی بیژن زنگنه وزیر نفت وقت دولت روحانی آن زمان به صراحت اعلام کرد که فاز 11 فعلا در اولویت کاری وزارت نفت نیست و تصمیم درباره آن سر فرصت گرفته خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در سفر رییس جمهور به عسلویه چه گذشت؟

در سفر رییس جمهور به عسلویه چه گذشت؟