مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 08:052023-08-27اقتصادي

معدن تاریخی «چهرآباد» زنجان می تواند سایت موزه شود


مدیرکل پایگاه های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سایت معدن تاریخی چهرآباد قابلیت تبدیل شدن به سایت موزه را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، رضا سامه، مدیرکل پایگاه های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از معدن تاریخی چهرآباد اظهار داشت: این معدن تاریخی به دلیل ویژگی های خاص خود، مقادیر قابل توجهی از مواد ارگانیک، ابزارهای معدنکاوی و همچنین مومیایی های طبیعی موسوم به مردان نمکی را در خود جای داده است که قابلیت تبدیل شدن به سایت موزه را دارد.

مدیرکل پایگاه های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طبق کاوش های انجام یافته در محوطه معدن تاریخی چهرآباد مشخص شده است که این معدن از حدود نیمه هزاره اول شناسایی شده است.

  سایت تاریخی معبد داش کسن سلطانیه قابلیت تبدیل به پایگاه ملی را دارد وی همچنین در بازدید از معبد داش کسن ویر گفت: سایت تاریخی منطقه گردشگری معبد داش کسن ویر اثری بی بدیل در دل صخره های شهرستان سلطانیه است که می تواند به یکی از پایگاه های ملی در استان زنجان تبدیل شود.

سامه افزود: منطقه نمونه گردشگری داش کسن سلطانیه از قابلیت های بسیاری برخوردار است که با عملیاتی شدن این مهم و با استفاده از این ظرفیت اقدام لازم برای مرمت، حفاظت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدن تاریخی «چهرآباد» زنجان می تواند سایت موزه شود

معدن تاریخی «چهرآباد» زنجان می تواند سایت موزه شود