مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 14:402023-09-11سياسي

سوگواره «مَحرم مُحرم» سهم بسزایی در ترویج فرهنگ عاشورایی دارد


سوگواره «مَحرم مُحرم» سهم بسزایی در معرفی آداب و رسوم عزاداری و ترویج فرهنگ عاشورایی دارد.

- سوگواره مَحرم مُحرم سهم بسزایی در ترویج فرهنگ عاشورایی دارد ایسنا/لرستان سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان گفت: سوگواره مَحرم مُحرم سهم بسزایی در معرفی آداب و رسوم عزاداری و ترویج فرهنگ عاشورایی دارد.

دکتر فرهاد فرامرزیان امروز 20 شهریور ماه در آیین اختتامیه دوازدهمین سوگواره منطقه ای مَحرم مُحرم که در حوزه هنری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: قیام سید و سالار شهیدان در عاشورای سال 61 هجری مکتبی است که وجدان های خفته را بیدار و زیر بار ظلم نرفتن، ایثار، گذشت و آزادمردی را در اسلام نهادینه کرد.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم ارزشی، دینی و به ویژه ترویج فرهنگ عاشورا، اضافه کرد: در این راستا جهاد دانشگاهی استان لرستان در قالب برگزاری سوگواره مَحرم مُحرم به دنبال بهره گیری از زبان هنر برای ترویج فرهنگ حسینی و نیز شناسایی هنرمندان متعهد است.

فرامرزیان با اشاره به اینکه سوگواره مَحرم مُحرم در 11 دوره اخیر در سطح استان لرستان برگزار شده است، اضافه کرد: با توجه به قرابت های فرهنگی و نزدیک بودن سبک عزاداری استان های لرنشین دوازدهمین دوره این سوگواره به همت جهاد دانشگاهی لرستان در سطح منطقه ای برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوگواره «مَحرم مُحرم» سهم بسزایی در ترویج فرهنگ عاشورایی دارد

سوگواره «مَحرم مُحرم» سهم بسزایی در ترویج فرهنگ عاشورایی دارد