مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 08:252023-08-27اقتصادي

تولیدات بیوتکنولوژی ایران جزو 20 کشور برتر جهان است


عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرات محصولات بیوتکنولوژی ایران با تاکید بر اینکه نباید محصولاتی که مشابه داخلی دارند وارد کشور شود، گفت: تولیدات بیوتکنولوژی ایران جزو 20 کشور برتر جهان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، محمدرضا کاظم علی، عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرات محصولات بیوتکنولوژی ایران، شامگاه شنبه، در حاشیه بازدید از یک مجموعه تولید دارو در استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه کشور از دانش و ظرفیت بالایی برای تولید انواع داروها و واکسن برخوردار است، گفت: جوانان نخبه و دانشمند ایرانی به عمق فناوری ساخت داروها و واکسن با دانش بالا دست یافته اند.

وی با بیان اینکه 40 شرکت بیوتکنولوژی(با دانش بالا) در کشور مستقر است، افزود: این شرکت ها در زمینه دارو سازی فعالیت دارند که هر یک از این محصولات دارویی با کیفیت قابل قبول در بازار توزیع می شود.

وی ادامه داد: تولید انواع واکسن از جمله واکسن های آنفلوآنزا، پیشگیری از برخی سرطان ها، کرونا و سایر بیماری ها از ظرفیت های مهم شرکت های داروسازی با دانش بالا در کشور است.

کاظم علی با اشاره به حضور قدرتمند متخصصان و شرکت های دانش بنیان کشور در مهار بیماری کووید 19، اضافه کرد: انتظار می رود وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در کنار دولت به حمایت از شرکت های داروسازی کشور بپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولیدات بیوتکنولوژی ایران جزو 20 کشور برتر جهان است

تولیدات بیوتکنولوژی ایران جزو 20 کشور برتر جهان است