مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 09:022023-09-12پزشكي

عمل تخلیه کیست پانکراس از طریق آندوسونوگرافی در بندرعباس انجام شد


برای سومین بار در استان هرمزگان عمل تخلیه کیست پانکراس از طریق روش غیرتهاجمی آندوسونوگرافی با استنت اکسیوس در مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدحمیدموسوی فوق تخصص گوارش و کبد و فلوشیپ اندوسونوگرافی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن بیان اینکه بیمار آقای 45 ساله بود افزود: بیمار با دردهای شکمی مقاوم مراجعه کرده که پس از انجام اقدامات تشخیصی و سی تی اسکن شکم تشخیص کیست 20 سانتی متری در ناحیه سر لوزالمعده داده شد،  که به دلیل فشار ناشی از کیست بیمار تحمل خوراکی را نداشت، لذا با توجه به شرایط عمومی کاندید عمل تخلیه کیست پانکراس از طریق آندوسونوگرافی شد.

 موسوی با اشاره به اینکه پیش ازاین بیماران جهت انجام تخلیه کیست باید تحت عمل جراحی باز قرار می گرفتند که پس از باز کردن شکم و اتصال کیست به روده یا به عبارتی عمل سیست انتروستومی تخلیه کیست انجام می شد، تصریح کرد:  امروزه در دنیا با توجه به پیشرفت های آندوسونوگرافی تخلیه این کیست ها با گذاشتن استنت از طریق آندوسونوگرافی،  بدون عمل جراحی باز ، در عرضه کمتر از 10 دقیقه امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور تنها توسط تعداد محدودی از اساتیدفوق تخصص گوارش انجام این عمل امکان پذیر است، عنوان کرد: با توجه به وجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمل تخلیه کیست پانکراس از طریق آندوسونوگرافی در بندرعباس انجام شد

عمل تخلیه کیست پانکراس از طریق آندوسونوگرافی در بندرعباس انجام شد