مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 11:002023-08-28اقتصادي

مدیریت گران شهر جهانی یزد/ عریض شدن هزینه ها را افزایش می دهد


شهر جهانی یزد این روزها با مشکل افزایش محدوده مواجه است، اتفاقی که در صورت وقوع، مشکلات بسیاری را به ویژه در مدیریت شهر ایجاد خواهد کرد.

- خبرگزاری مهر -گروه استان ها- سمیه گلابگیریان: مدیریت شهری نیازمند درآمدهای پایداری است که از مردم وصول می شود و زمانی که شهر گسترش می یابد، هزینه های ارائه خدمات به مراتب افزایش می یابد اما این در شرایطی مشکل ایجاد می کند که تراکم جمعیت به دلیل افزایش محدوده، کاهش و به موازات آن سرانه درآمدی نیز کاهش می یابد.

افزایش محدوده شهرها تبعات جبران ناپذیر بسیاری در بر دارد به ویژه اینکه حاشیه نشینی های اتفاق افتاده به امید پیوستن به محدوده رو به افزایش رفته و اگر این روند ادامه یابد، شهر یزد هر روز عریض تر شده و خدمات رسانی با معضلات بسیاری مواجه می شود.

اجرای تأسیسات شهری، اجرای خدمات شهری و ایجاد زیرساخت های شهری از جمله نیازهای ساخت و سازهای جدیدی است که هنوز در بافت جدید شهر که در محدوده شهر هستند، با مشکل مواجه است و اگر اراضی دیگری نیز به شهر اضافه شود، این کمبودها افزایش یافته و امکان رفع آن نیز دشوارتر می شود.

چندی است برخی از ساکنان بلوار جمهوری یزد به دنبال اضافه شدند به محدوده شهر هستند و بارها شاهد تجمعات اعتراضی آنها هستیم و این روند ناشی از دیر وارد میدان شدن شهرداری ها بعد از ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت گران شهر جهانی یزد/ عریض شدن هزینه ها را افزایش می دهد

مدیریت گران شهر جهانی یزد/ عریض شدن هزینه ها را افزایش می دهد