مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 14:262023-09-12اقتصادي

فعالیت 71 مرکز خرید سیب صنعتی در آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تعداد 71 مرکز خرید سیب صنعتی در استان دایر شده است و پیش بینی تولید محصول سیب صنعتی در امسال، حدود 320 هزار تن است.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تعداد 71 مرکز خرید سیب صنعتی در استان دایر شده است و پیش بینی تولید محصول سیب صنعتی در امسال، حدود 320 هزار تن است.

خسرو شهبازی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تعداد 71 مرکز خرید سیب صنعتی مجوز دار در زمینه جمع آوری بهداشتی سیب زیر درختی در استان دایر شده که در صورت دریافت مجوز و افزایش تقاضا امکان افزایش تعداد این مراکز تا آخر فصل برداشت وجود دارد.

وی اضافه کرد: کارخانجات همکاری خوبی امسال در زمینه خرید سیب درجه سه دارند و با تغییر الگوی کشت و به کارگیری روش های علمی در صدد جایگزینی باغات سنتی با انواع درختان و رقم های جدید زود رس و میان رس هستیم.

شهبازی افزود: موضوع آموزش و ترویج نیز به صورت جدی پیگیری می شود تا میزان تولید و کیفیت محصولات نیز ارتقا یابد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون هر کیلوگرم سیب درجه سه استان به قیمت حدود 31 هزار ریال در حال خریداری توسط کارخانجات است و قیمت سیب سر درختی از قرار هر کیلویی گرم 120 تا 140 هزار ریال است و بسته به تقاضا در بازار مصرف به قیمت 200 تا 220 هزار ریال به فروش می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 71 مرکز خرید سیب صنعتی در آذربایجان غربی

فعالیت 71 مرکز خرید سیب صنعتی در آذربایجان غربی