مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 13:202023-09-09سياسي

ثبت 28 مورد مثبت ابتلاء به آنفولانزا در چهارمحال و بختیاری


شهرکرد_رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تا کنون 541 نمونه برای آنفولانزا دریافت شد که از این تعداد 28 مورد مثبت اعلام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی احمدی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که از اواخر شهریورماه هم زمان با آغاز سرما در این استان شروع می شود و در پاییز، زمستان و بهار ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شدت آنفولانزا در فصل زمستان دیده می شود، تصریح کرد: چند نوع آنفولانزای A، B و C در بین افراد شایع است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون 541 نمونه برای آنفولانزا دریافت شده است یادآور شد: از این تعداد 28 مورد مثبت شده است و هفت مورد نوع A و 21 مورد از نوع B گزارش شد، این در حالی است که هر 28 مورد در بیمارستان بستری شدند.

وی بیان داشت: تا این لحظه موردی از مرگ در اثر ابتلاء به آنفولانزا نداشتیم، علائم آنفولانزا مشابه سرماخوردگی است و سرفه، عطسه، بدن درد، تب و کوفتگی از جمله آن هستند.

احمدی بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا را رعایت بهداشت فردی و بهداشت تنفس عنوان و خاطرنشان کرد: اگر فردی دچار علائم سرماخوردگی است نباید در محل کار حاضر شود و با استراحت و مصرف مایعات فراوان به کوتاه شدن دوره بیماری کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 28 مورد مثبت ابتلاء به آنفولانزا در چهارمحال و بختیاری

ثبت 28 مورد مثبت ابتلاء به آنفولانزا در چهارمحال و بختیاری