مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 08:552023-08-29اقتصادي

یک اختراع جالب برای رفع یخ زدگی کامل جاده


تجمع یخ روی سطوح مختلف در جاده ها، هواپیماها، توربین های بادی، خطوط برق و خودروها مشکل ایجاد می کند، ولی یک اختراع جدید این مشکل را حل می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، دانشمندان دانشگاه صنعتی دالیان ساختار جدیدی مبتنی بر استفاده از نانوسیم های مسی ساخته اند که انواع سطوح را با کارایی نزدیک به 100 درصد یخ زدایی می کند.

در دهه های گذشته، ابزار یخ زدایی متنوعی عرضه شده اند.

برخی حاوی پوشش های شیمیایی هستند، در حالی که برخی دیگر دارای ساختارهای نانومقیاس هستند که اجازه نمی دهند آب و یخ به هم بچسبند.

برخی از آنها از الکتریسیته برای گرم کردن سطوح با گرافن یا نانولوله های کربنی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از پوشش های مغناطیسی ساخته شده اند که یخ را مستقیماً می لغزانند.

برای انجام مطالعه جدید، محققان دانشگاه دالیان مجموعه هایی از نانوسیم های مسی را طراحی کردند که از مزیت گرم کردن سطوح بدون نیاز به منبع انرژی مصنوعی برخوردارند.

آنها انرژی خود را از نور خورشید دریافت می کنند و طوری طراحی شده اند که به طور موثر گرما را جذب و به آرامی در کل آرایه توزیع کنند.

پژوهشگران از طریق مجموعه ای از آزمایش ها، مؤثرترین طرح ها را شناسایی کردند: نانوسیم های عمودی با فاصله ای 2 یا 3 میکرومتری از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک اختراع جالب برای رفع یخ زدگی کامل جاده

یک اختراع جالب برای رفع یخ زدگی کامل جاده