مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 10:152023-09-01دانش

اسفنج؛ الگویی عالی برای بناکردن ساختمان های پربازده


پژوهشگران کشور در یک پژوهش، اقتباس از طبیعت را برای بنا کردن ساختمان های پربازده مورد بررسی قرار داده اند.

آن ها در این پژوهش از یک موجود زنده قدیمی کره زمین که در طول میلیون ها سال در هماهنگ شدن با محیط اطراف خود، - پژوهشگران کشور در یک پژوهش، اقتباس از طبیعت را برای بنا کردن ساختمان های پربازده مورد بررسی قرار داده اند.

آن ها در این پژوهش از یک موجود زنده قدیمی کره زمین که در طول میلیون ها سال در هماهنگ شدن با محیط اطراف خود، بسیار عالی عمل کرده است، بهره برده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبیعت همواره در مقابل تغییراتی که با آن مواجه بوده است، ادامه حیات داده و سیستمی با کارایی بالا و تکامل همراه با سازگاری را در این تغییرات از خود نشان داده است؛ گرچه فرم و روند آن بر اساس تغییرات اقلیمی متفاوت بوده است.

با توجه به این که طبیعت به عنوان منبع الهامات انسان عمل می کند، باید تحت حفاظت قرار گرفته و عملکردش به عنوان چنین منبعی حفظ شود.

طبیعت، بیشتر از این که عملکرد فزاینده داشته باشد، به عنوان بهینه کننده در بخش های مختلف از جمله در مصالح و انرژی مصرفی در راستای عملکرد مناسب تر از طریق فرآیند تکامل عمل می کند، در خصوص تبعیت از این ویژگی های طبیعت، اصطلاح بایومیمیکری و بایومیمتیک مطرح است که از لغت یونانی bios به معنی زندگی و mimesis به معن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسفنج؛ الگویی عالی برای بناکردن ساختمان های پربازده

اسفنج؛ الگویی عالی برای بناکردن ساختمان های پربازده