مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 23:252023-09-20سياسي

آمریکا قادر به نهایی کردن هیچ پروژه ای علیه ایران نیست


رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه با حضور در خبرگزاری تسنیم، یک تحلیل تفصیلی از اوضاع منطقه و دنیا و همچنین مسائل ایران ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، حسین طائب رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه، طی سخنانی به تبیین وضعیت جمهوری اسلامی در حوزه بین الملل، منطقه و داخل و تشریح روند های قدرت های جهانی در پیشبرد اهداف خود و مقابله آمریکا و رژیم صهیونیستی با انقلاب اسلامی پرداخت.

وی در مقدمه این بحث گفت: امریکایی ها 247 سال پیش، در قرن هجدهم، با بیانیه ارزش های آمریکایی استقلالشان را از انگلیس اعلام کردند و 13 سال بعد، این ارزش ها را در قانون اساسی آوردند که شامل موضوعاتی نظیر زندگی، آزادی، خوشبختی، برابری، علم، پیشرفت، تعصب مذهبی می شد و تلاش کردند تا این مولفه ها را ابتدا در خود آمریکا محقق کنند و سپس با به انحصار در آوردن قدرت، ثروت و پرستیژ، آن ها را جهانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: آن ها این تلاش را از دو مسیر و با دو ابزار ادامه دادند که یکی تصرف سرزمینی است و دیگری، تصرف فضای حاکم بر جهان.

طائب ادامه داد: آن ها در بحث تصرف سرزمینی تلاش کردند تا با استفاده از سه عنصر قدرت نظامی، اقتصادی و دیپلماسی، اقتصاد و سیاست کشور ها را به آمریکا وابسته کنند و از طریق تولید رسانه و شبکه سازی های فرهنگی و به انحصار درآوردن ابزار های فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا قادر به نهایی کردن هیچ پروژه ای علیه ایران نیست

آمریکا قادر به نهایی کردن هیچ پروژه ای علیه ایران نیست