مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 12:212023-08-28سياسي

تذکر نماینده سمنان به وزارت نیرو؛ 90 درصد منابع آبی کشور در کشاورزی هدر می رود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در آیین افتتاح دفتر کارگزاری بازار تبادل آب در سمنان که با حضور معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت های متعددی در حوزه تأمین آب در استان سمنان انجام شده است و اجرای طرح بازار آب یکی از این طرح ها محسوب می شود.

وی گفت: استان سمنان به شدت دچار تنش آبی است و 80 درصد انرژی ما در طول دوره سه ساله نمایندگی نیز برای تأمین آب آشامیدنی در مرکز استان سمنان و سایر شهرها و مدیریت بهینه منابع آبی صرف شده است.

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور کل در کشور مدیریت منابع آبی به خوبی صورت نمی گیرد، گفت: 90 درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی و به صورت غرقابی در زمین های کشاورزی هدر می رود و از این رو به وزارت نیرو تذکرات لازم در صحن مجلس شورای اسلامی نیز داده شده است تا کار در این حوزه بهینه شود.

وزارت نیرو تأمین آب پایدار را در دستور کار قرار دهد گلرو تصریح کرد: اگر وزارت نیرو می خواهد تا اقتدار ملی به خوبی تضمین شود، باید با دوری از منازعات قومی و قبیله ای در مباحث آبی تأمین و مدیریت آب پایدار را در دستور کار جدی خود قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تذکر نماینده سمنان به وزارت نیرو؛ 90 درصد منابع آبی کشور در کشاورزی هدر می رود

تذکر نماینده سمنان به وزارت نیرو؛ 90 درصد منابع آبی کشور در کشاورزی هدر می رود