مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 10:302023-08-28سياسي

استاندار یزد: مردمی سازی اقتصاد در گرو تقویت دانش بنیان هاست


صنعت نوآور، شرکت دانش بنیان و دانشگاه حکمت بنیان سه ضلع موثر و کارآمد برای تحقق بیش از پیش قانون جهش تولید دانش بنیان در کشور است که باید مد نظر قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، مهران فاطمی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه توسعه و آمایش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان که با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس و وزیر علوم در دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار کرد: در سند بیانیه گام دوم که سندی تمدن ساز است اولین محوری که مورد تأکید قرار گرفته است، علم و فناوری است.

وی افزود: اولین ضرورت تمدن سازی اصلاح نگرش و نگاه حکمرانان به دانشگاه هاست و ما تلاش داریم که محوریت را به دانشگاه بدهیم.

استاندار یزد در ادامه تدوین سند آمایش آموزش عالی را از جمله مهمترین اولویت های در دستور کار دانست و گفت: ساماندهی، مهارت افزایی و رتبه بندی آموزش عالی باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد.

فاطمی با بیان این که تولید ارزش از تولید اندیشه و فکر شروع می شود، تصریح کرد: بستر اندیشه فکر، اندیشکده ها و بستر دانش، دانشگاه های حکمت محور هستند، بستر فناوری هم شرکت های دانش بنیان هستند و بستر نوآوری و تولید صنایع دانش بنیان هستند که محصولات فناورانه با کشش بازار ایجاد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار یزد: مردمی سازی اقتصاد در گرو تقویت دانش بنیان هاست

استاندار یزد: مردمی سازی اقتصاد در گرو تقویت دانش بنیان هاست