مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 09:502023-09-14سياسي

اصول اخلاقی در سیره اجتماعی پیامبر(ص)؛ نیاز جامعه امروز


با نگاهی به سیره پیامبر (ص)، شاهد نمایان شدن مصادیق فراوانی از اخلاق اسلامی و قرآنی هستیم که لازم است آن را به عنوان الگویی پسندیده برای جوامع امروزی معرفی کنیم.

- ایسنا/قم با نگاهی به سیره پیامبر (ص)، شاهد نمایان شدن مصادیق فراوانی از اخلاق اسلامی و قرآنی هستیم که لازم است آن را به عنوان الگویی پسندیده برای جوامع امروزی معرفی کنیم.

رسول چگینی پژوهشگر بنیاد بین المللی امامت در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با لزوم نمود اخلاق اجتماعی پیامبر (ص) در جامعه، عنوان کرد: باید به این نکته دقت کنیم که طبق روایت مشهوری که عامه و خاصه نقل کرده اند، یکی از اهداف بعثت پیامبر (ص)، کامل کردن مکارم اخلاقی بوده است: إنما بُعِثْتُ لأُتَمِّمَ مکارمَ الاخلاق یا به نقل دیگری إنما بُعِثْتُ لأُتَمِّمَ صالح الاخلاق ؛ یعنی هدف از بعثت، کامل کردن اخلاق صالح بوده است؛ بنابراین، اخلاق سهم زیادی در تعالیم نبوی (ص) دارد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه منبع اخلاق رسول الله (ص) قرآن مجید است، گفت: در روایتی از همسر پیامبر (ص) پرسیده شد که اخلاق رسول الله (ص) چگونه بود؟ او پاسخ داد: کان خُلقه القرآن ؛ (اخلاق پیامبر قرآن بود).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصول اخلاقی در سیره اجتماعی پیامبر(ص)؛ نیاز جامعه امروز

اصول اخلاقی در سیره اجتماعی پیامبر(ص)؛ نیاز جامعه امروز