مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1402 ساعت 09:152023-09-22اقتصادي

بن سلمان چگونه آب خلیج فارس را شیرین می کند؟


نیازهای رو به افزایش نمک زدایی عربستان سعودی که با رویاهای محمد بن سلمان، ولیعهد برای ریاست بر یک مرکز تجاری و گردشگری جهانی تقویت می شود، در خطر برخورد با اهداف پایداری آن، - از جمله دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال 2060 است.

پنل های خورشیدی پرتوهای کورکننده ظهر را جذب می کنند که به تأمین انرژی یک تاسیسات نمک زدایی آب در شرق عربستان سعودی کمک می کند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، کارخانه جزله در شهر جبیل آخرین پیشرفت های فناوری را در کشوری به کار می گیرد که بیش از یک قرن پیش برای اولین بار به نمک زدایی روی آورد؛ عربستان سعودی به دلیل کمبود دریاچه ها، رودخانه ها و بارندگی منظم، امروز به ده ها تسهیلات متکی است که آب خلیج فارس و دریای سرخ را به چیزی قابل شرب تبدیل می کند و آب شهرهایی را تامین می کند که در غیر این صورت زنده نمی مانند.

  اما نیازهای رو به افزایش نمک زدایی عربستان سعودی که با رویاهای محمد بن سلمان، ولیعهد برای ریاست بر یک مرکز تجاری و گردشگری جهانی تقویت می شود، در خطر برخورد با اهداف پایداری آن، از جمله دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال 2060 است.

  پروژه هایی مانند جزله، اولین نیروگاهی که نمک زدایی را با انرژی خورشیدی در مقیاس بزرگ ادغام می کند، به منظور کاهش این تعارض است؛ مقامات می گویند این پنل ها سالانه به صرفه جویی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بن سلمان چگونه آب خلیج فارس را شیرین می کند؟

بن سلمان چگونه آب خلیج فارس را شیرین می کند؟