مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 16:552023-09-19سياسي

ثبت دومین اثر تاریخی لرستان در فهرست جهانی یونسکو


رییس بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان گفت: کاروانسرای چمشک بعنوان دومین اثر تاریخی استان به همراه 54 کاروانسرای دیگر در قالب پرونده کاروانسراهای ایران ثبت جهانی شد.

- ایسنا/لرستان رییس بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان گفت: کاروانسرای چمشک بعنوان دومین اثر تاریخی استان به همراه 54 کاروانسرای دیگر در قالب پرونده کاروانسراهای ایران ثبت جهانی شد.

مجتبی رومانی بیست و هشتم شهریور ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض عربستان، کاروانسراهای ایران به عنوان بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در فهرست جهانی یونسکو تأیید و به ثبت رسید.

وی افزود: کاروانسرای چمشک یک بنای تاریخی مربوط به دوران صفویان و زمامداری شاه عباس اول بوده که در 90 کیلومتری شهرستان پلدختر واقع در جنوب لرستان است که در مسیر شاهراه شاپور خواست به خوزستان جهت گردشگران و زواری که در قدیم به عتبات عالیات مشرف می شدند؛ قرار دارد و دومین منزل از خرم آباد به خوزستان است که پس از آن کاروانسراهای گوشه، قلعه نصیر، اوسر، میش وند، چارتاق و قلعه رزه در این مسیر قرار گرفته اند.

رومانی ادامه داد: این کاروانسرا تنها کاراونسرای ایران است که سه حیاط دارد و از کاروانسراهای کوهستانی کشور به شمار می رود و این اثر در 23 شهریور 1382 با شمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت دومین اثر تاریخی لرستان در فهرست جهانی یونسکو

ثبت دومین اثر تاریخی لرستان در فهرست جهانی یونسکو