مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 20:202023-09-02بين الملل

کانال دیپلماسی واشنگتن - ریاض فعال تر شده است


با توجه به وضعیت ناامید کننده فزاینده در کرانه باختری، چشم انداز رو به افول برای راه حل دو کشوری، فروپاشی توافق هسته ای ایران و چالش چین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از المانیتور، محمد بن سلمان، ولیعهد و نخست وزیر عربستان پیشنهاد کرده در صورتی که تشکیلات خودگردان بتواند گروه های شبه نظامی(گروه های مقاومت) در کرانه باختری را سرکوب کند، کمک های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را از سر خواهد گرفت.

پیش از این اکسیوس در گزارشی خبر داده بود که تشکیلات خودگردان، به نوبه خود، مایل است از دیپلماسی با میانجیگری ایالات متحده بین اسراییل و عربستان سعودی حمایت کند، در صورتی که اسراییل از کنترل شهرهای کرانه باختری دست بردارد و شهرک های یهودی نشین ساخته شده در این منطقه را تخریب یا تخلیه کند.

در صورت برداشته شدن این گام های بالقوه که تغییردهنده بازی هم هستند، درگیری اسراییلی ها و فلسطینی ها در مرکز دیپلماسی منطقه ای قرار می گیرد که عادی سازی رابطه سعودی با تل آویو بخشی از آن خواهد بود.

نویسنده این مطلب برای المانیتور با مثبت خواندن این گام ها می نویسد: سود دیپلماسی آمریکا و عربستان این روزها به طور کامل به نمایش گذاشته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانال دیپلماسی واشنگتن - ریاض فعال تر شده است

کانال دیپلماسی واشنگتن - ریاض فعال تر شده است