مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 15:402023-09-10سياسي

اکران فرهنگی «ابوذر انقلاب» در فضای تبلیغات شهری پایتخت


اکران فرهنگی «ابوذر انقلاب» همزمان با سالروز وفات اولین امام جمعه تهران آیت‏ اللّه سید محمود طالقانی در فضای تبلیغات شهری پایتخت به همت سازمان زیباسازی انجام شد.

- اکران فرهنگی ابوذر انقلاب همزمان با سالروز وفات اولین امام جمعه تهران آیت‏ اللّه سید محمود طالقانی در فضای تبلیغات شهری پایتخت به همت سازمان زیباسازی انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همزمان با 19 شهریور سالروز وفات عالم مجاهد و اولین امام جمعه تهران آیت‏ اللَّه سید محمود طالقانی اکران فرهنگی ابوذر انقلاب به همین مناسبت در فضای تبلیغات شهری پایتخت به همت سازمان زیباسازی انجام شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، این مبارز نستوه با پیروی از امام خمینی(ره) در سال 1342 وارد مبارزه با رژیم پهلوی گردید که در این راه چندین بار محکوم به زندان شد که پس از آزادی از زندان در سال 1357، نقش مهمی در برپایی راهپیمایی عظیم و پرشور تاسوعا و عاشورای آن سال داشت.

آیت‏ اللَّه طالقانی، پس از پیروزی انقلاب، به ریاست شورای انقلاب برگزیده شد و در انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی، به نمایندگی مردم تهران انتخاب شد و در اوایل مرداد 1358، از سوی امام خمینی، به امامت جمعه مردم تهران منصوب شد و آخرین نماز جمعه ایشان در سالگرد کشتار خونین 17 شهریور، در بهشت زهرا برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکران فرهنگی «ابوذر انقلاب» در فضای تبلیغات شهری پایتخت

اکران فرهنگی «ابوذر انقلاب» در فضای تبلیغات شهری پایتخت