مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 16:252023-09-03سياسي

همکاری ایران و چین برای مقابله با بحران ها و حوادث طبیعی


رییس سازمان مدیریت بحران کشور در دیدار با سفیر چین در ایران گفت: ایران آمادگی دارد تا در چارچوب تفاهم نامه همکاری در زمینه مدیریت بحران به تولید مشترک تجهیزات جدید پیشگیری از حوادث طبیعی اقدام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، محمد حسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور روز یکشنبه در دیدار با سفیر چین در ایران ضمن خوشامدگویی، روز ملی چین را به ملت بزرگ و رییس جمهور چین تبریک گفت.

نامی با اشاره به تفاهم نامه امضاء شده در سفر رییس جمهوری ایران به چین در مورد همکاری دوجانبه، خواستار تبادل تجربیات دو کشور از جمله در زمینه آموزش و تبادل اطلاعات و فناوری، همکاری در کنترل سیل و امداد رسانی در شرایط اضطراری، همکاری در پایش سیل و هشدار سریع، ایجاد مکانیسم اشتراک اطلاعات جهت پیشگیری و کاهش خطر بلایا، گسترش فناوری و تجهیزات پیشرفته اطلاعات، بهبود ساز و کار اشتراک گذاری مربوط به امداد در بلایا، برگزاری نمایشگاه های مشترک تجهیزات و همچنین برگزاری سمینار های مرتبط شد.

رییس سازمان مدیریت بحران افزود: در سال های آینده کشور ها با چالش های مختلفی روبرو خواهند شد که از مهمترین این چالش ها تغییر اقلیم، بیابان زایی و کمبود آب شرب سالم است که برای مقابله با آن راهی جز همکاری و همفکری وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری ایران و چین برای مقابله با بحران ها و حوادث طبیعی

همکاری ایران و چین برای مقابله با بحران ها و حوادث طبیعی