مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 12:102023-09-03بين الملل

گزارش رسانه انگلیسی؛ پشت پرده استعفای وزیر دفاع انگلیس چه بود؟


یک روزنامه انگلیسی، تلاش وزیر دفاع پیشین بریتانیا برای لغو قرارداد خرید بالگردهای نظامی را یکی از عوامل پشت پرده در استعفای این مقام دفاعی انگلیس می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی به پیشینه قبل از استعفای اخیر بن والاس وزیر دفاع این کشور که روز پنجشنبه هفته گذشته رسماً استعفا کرد، پرداخت.

در این گزارش آمده است که بن والاس پس از تهدید به لغو سفارش بالگردهای نظامی آمریکایی که قرار بود برای نیروهای ویژه بریتانیا مورد استفاده قرار گیرد، به تحریک یک نزاع دیپلماتیک با دولت آمریکا متهم شد.

وزیر دفاع پیشین انگلیس ماه گذشته مستقیماً به همتای خود در پنتاگون در خصوص لغو خرید 14 فروند بالگرد شینوک H-47 از آمریکا هشدار داد که البته پس از آن وزرای کابینه انگلیس در خصوص تحویل این بالگردهای آمریکایی به توافق رسیدند.

نزاع میان وزرای دفاع انگلیس و آمریکا، سفرای آمریکا و بریتانیا را برآشفت و دفتر نخست وزیری انگلیس را وارد کرد که به منظور تنش زدایی، مداخله کند.

بر اساس این گزارش، والاس پنجشنبه هفته گذشته (9 شهریور ماه) رسماً از سمت وزیر دفاعی انگلیس استعفا کرد و این در حالی است که پیش تر امید داشت که جانشین ینس استولتنبرگ ، دبیرکل ناتو شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش رسانه انگلیسی؛ پشت پرده استعفای وزیر دفاع انگلیس چه بود؟

گزارش رسانه انگلیسی؛ پشت پرده استعفای وزیر دفاع انگلیس چه بود؟