مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 11:352023-08-25اجتماعي

احیاء تالاب های بختگان و پریشان اولویت است


با توجه به اهمیت و نقش بارز تالاب های پریشان و بختگان برای سالم زیستن مردم، احیاء این تالاب ها در اولویت قرار دارد.

- محمدهادی ایمانیه در شانزدهمین نشست ستاد احیاء تالاب های فارس با محوریت احیاء این دو تالاب بختگان و پریشان بیان کرد: خشکی این دو تالاب اثر ناخوشایندی بر سلامت مردم و جوامع ساکن پیرامون این دو تالاب دارد و ایجاد ریزگردهای ناشی از خشک شدن این دو تالاب سلامت مردم را تهدید می کند و لذا احیای آنها با حساسیت دنبال می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از محیط زیست فارس، ایمانیه ادامه داد: ضرورت دارد که این مهم به شکل جدی از سوی محیط زیست، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی که مسئولیت مستقیم در احیاء این دو تالاب دارند دنبال شود.

استاندار فارس اظهار کرد: در حوضه آبریز این دو تالاب آبیاری تحت فشار ترویج می شود، چاه های غیر مجاز پلمب می شوند، اصلاح الگوی کشت ترویج می شود و آبخیزداری در جوار این دو تالاب هم شتاب می گیرد.

ایمانیه گفت: از جمله برنامه های پیشنهاد شده برای احیاء این تالاب ها می توان به شتاب بخشی به انتقال آب از سد نرگسی به تالاب پریشان اشاره کرد که این کار انجام خواهد شد اما در عین حال تاکید شده که به ازای استفاده ای که کشاورزان از این آب می برند، چاه های غیر مجاز حاشیه این تالاب بسته شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیاء تالاب های بختگان و پریشان اولویت است

احیاء تالاب های بختگان و پریشان اولویت است