مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 15:362023-08-26سياسي

پایان اختلالات شنوایی دوقلوها در مرکز کاشت حلزون شنوایی بابل


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بابل، کیوان کیاکجوری طی گفت گویی اظهار کرد: هشتادمین عمل کاشت حلزون شنوایی بر دو پسر دوقلو از شهرستان آمل با موفقیت در بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل انجام شد و این عمل از این نظر قابل اهمیت بود که نخستین عمل این مرکز با چنین شرایطی بود.

وی افزود: چنانچه در خانواده ای پدر و مادر هر دو دچار اختلال شنوایی باشند این نکته را بایستی جدی بگیرند به این دلیل که فرزندان آن ها از شانس بالایی برای اختلالات شنوایی برخوردار خواهند بود و برای جلوگیری از این اختلالات باید مشاورات ژنتیکی انجام شود.

کیاکجوری با اشاره به اینکه اختلالات ژنتیک یکی از مهم ترین علل اختلالات شنوایی است، ادامه داد: بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی برای کودکانی که اختلال شنوایی دارند سن بین یک تا یک و نیم سالگی می باشد.

  متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورواتولوژی و کوکلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که مرکز کاشت حلزون شنوایی بابل بیماران مازندران، گلستان، سمنان و شاهرود را تحت پوشش دارد، بیان کرد: بیماران از نقاط مختلف کشور می توانند برای درمان به این مرکز مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: والدینی که فرزندشان کاندیدای این عمل می شوند باید همکاری مؤثر و تنگاتنگ با تیم جراحی، شنوایی شناسی و گفتار درمانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان اختلالات شنوایی دوقلوها در مرکز کاشت حلزون شنوایی بابل

پایان اختلالات شنوایی دوقلوها در مرکز کاشت حلزون شنوایی بابل