مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 22:102023-09-10فرهنگي

آموزش ضروری ترین اقدام برای پیشگیری از آسیب های تعزیه است


رییس انجمن تعزیه ایرانیان با تاکید بر اینکه هیچ مرکزی برای آموزش اصولی تعزیه فعال نیست، گفت: آموزش ضروری ترین اقدام برای پیشگیری از آسیب های تعزیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، داوود فتحعلی بیگی یک شنبه شب در اختتامیه سوگواره ملی هنری عاشورا که در سالن گلشن بجنورد برگزار شد، به آسیب شناسی هنر تعزیه پرداخت و اظهار داشت: فقر معلومات در سبک و سیاق تعزیه، فقر معلومات ادبی و موسیقیایی از آسیب های وارده به این هنر است.

رییس هیئت مدیره انجمن تعزیه ایرانیان یکی از ضروری ترین اقدامات برای برون رفت از آسیب های تعزیه را آموزش برشمرد و خاطرنشان کرد: از آن جایی که تعزیه، هیچ تشکیلات موظفی ندارد، لذا نیازمند راه اندازی مرکز هنرهای نمایش آیینی و سنتی برای ساماندهی این هنر هستیم تا در شرح وظایفش به مقوله آموزش و پژوهش بپردازد.

این پیشکسوت هنر نمایش و مدرس دانشگاه، از ضرورت ورود اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، معاونت فرهنگی و اجتماعی استانداری، اداره کل تبلیغات اسلامی و شهرداری برای ساماندهی و سازماندهی این هنر سخن گفت.

وی تعزیه را هنری ایرانی و اسلامی که بیش از 3 قرن از شکل گیری آن می گذرد دانست و گفت: هنر تعزیه منحصر به چند مجلس نیست، بلکه 537 عنوان مستقل شبیه خوانی وجود دارد که قسمت اعظم آنها منتشر نشده است و این امر نشان از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش ضروری ترین اقدام برای پیشگیری از آسیب های تعزیه است

آموزش ضروری ترین اقدام برای پیشگیری از آسیب های تعزیه است